Årets första dopp

Här har det inte hänt mycket, träningsmotivationen har tyvärr inte legat på topp av ett och annat skäl som inte behöver nämnas här. Dock hoppas jag och känner på mig att den är påväg tillbaka nu! :)

Idag har Ed fått göra de två roligaste sakerna han vet, springa fort (jag cyklade 1 mil och Ed fick springa med som vanligt) och bada. På ungefär hälften av rundan vi brukar cykla finns en bäck så där stannar vi alltid så att Ed får dricka och svalka sig. Han var helt lyrisk idag! Skrek rakt ut när han förstod att det var cykling på G och vid bäcken slängde han sig i och la sig i vattnet.. :)

Det är sånna här dagar som jag minns varför jag älskar den här hunden så otroligt mycket, varför jag orkar kämpa när det ibland smakar mer än det kostar. Hans livsglädje är inte av denna värld! Det är så jäkla underbart att ha en hund som tycker att livet är störtkul hela tiden, som aldrig tackar nej till vad det än gäller och som ständigt möter nya äventyr med en viftande svans och en massa jävlar anamma. Det smittar av sig!
Jag har ingen aning om hur ni andra tänker, men vardagen betyder absolut mest för mig. Att se och höra hur Ed tjuter av lycka för att få springa är värt tusen gånger mer än alla meriter i hela vida världen.

Han kommer alltid betyda mest och vara världens bästa, roligaste, vildaste och underbaraste hunden som satt sina tassar på denna jord. Ett lydnadschampionat hit eller dit, det viktiga är att vi har roligt på vägen och att vi fortsätter ha så sjukt kul tillsammans hela tiden. Mitt lilla hjärta. <3


Ed badar 2008. | foto: mangie.se


Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller helt klart med! Vardagen betyder så mycket mer än alla meriter och priser!

Läste några riktigt bra ord skrivet av dig måste bara berätta att det var verkligen tänkvärda, och guld värda;)

"Det gäller inte att hitta den perfekta hunden, det gäller att hitta den som har de brister som man kan leva med!"

2010-04-27 @ 22:24:12
URL: http://www.dreamteams.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0