Effektiv helg

Veckan som gått har varit helt galet tjock med saker att ta itu med i skolan. Känns inte som om jag gjort mycket annat än att plugga. Ansökan till universitetet är inskickad nu iaf, nervööst! I måndags gjorde jag världens tabbe jag ramlade och stukade foten rätt rejält. När jag vaknade i tisdags morse var min fot ruskigt svullen och så har det fortsatt hela veckan. Har knappt kunnat gå så några promenader eller träning med Ed har det inte varit fråga om. Idag kändes dock foten mycket bättre så jag vågade mig ut och la ett spår åt Ed i morse. Ca 600 meter blev det med två vinklar och tre föremål. Vinklarna tog han snyggt dock hade han väldigt hög näsa och försökte springa sig genom hela spåret. Men vad kan jag förvänta mig av en hund som inte har spårat på ett år och som innan dess enbart gått tre spår någonsin. Han hittade dock alla föremål och kom in med så fint. Jag tror faktiskt att Ed har potential att bli en riktigt bra spårhund, synd att han är oreggad och inte får tävla.

Nu ikväll blev det lydnadsträning som gick riktigt bra! Vi nötte massa vänstersväckar och dom artar sig faktiskt, sakta men säkert börjar dom bli vad dom en gång var. Hopp sitt hopp var klockrent idag vilket det även varit de senaste passen. Det allra bästa, han klarade rutan på första skicket!!! Det har han aldrig gjort förut utan jag har alltid behövt fela honom en gång först för att det sedan ska bli rätt  men nu satte han den från början. Jag satte om rutan på flera olika ställen och det verkar inte ha varit någon engångsföretelse för han gjorde rätt på första skicket varje gång. Hoppas poletten äntligen har trillat ner! :D På inkallning med ställande fick han hjärnsläpp och stannade inte på mitt kommando utan gjorde en slät inkallning.. och så gjorde han tre gånger! :O Jag garvade mest åt saken, tränade lite stopp vid sidan av och sedan fixade han momentet galant. Även Ed kan bli lite virrig i bollen ibland. :) Sist men inte minst så låg han en dold platsliggning på 3 minuter, han låg utan att byta skinka och pep inte en enda gång.

Annars har helgen bestått av att plugga, dygnet runt har det kännts som men det är så skönt att bli klar med ännu ett arbete så det är det värt. I morgon blir det till att stiga upp tidigt och tvätta.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0