Härlig dag

Midsommarkvällen igår var superhärlig! Idag sov jag länge innan jag tillslut pallrade mig upp och drog med mig hundarna ner till vattnet. Vi blev nog kvar där närmare tre timmar, badade, solade och bara myste. När Camilla kom hem efter jobbet drog vi vidare till Sthlms avdelningen för att träna lite hund. Hur spenderas en lördagskväll bättre liksom? :D Idag stod agilityträning på schemat och vi fokuserade på false turn och pull through, det gick väl sådär faktiskt. Ed är inte känslig för fem öre och följer mitt kroppsspråk ganska dåligt, antar att man får ganska lite gratis med den här hunden men det brister såklart även i grundträningen. Blev lite slalom också, vårt vanliga fel uppstog som vanligt, att han hoppar över andra eller tredje porten men jag tror stenhårt på att låta honom tänka själv och inte göra det lättare för att han gör fel. Han kan mycket väl, är bara lite väl speedad ibland. Det som kändes jätteskönt var att hans tempo har dragits upp rejält i slalom, han verkligen paddlar sig fram nu :)

Imorgon blir det nog att åka och hälsa på mamma en liten sväng men ska försöka få till ett vettigt lydnadspass också, det var allt för länge sen.

Ed chillar på agilityplanen.



störd bc vs. kong wubba



Hugo har också badat idag! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggt haggan ;)

2010-06-28 @ 22:44:03
URL: http://mangie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0