Nedräkningen har börjat!

Nu är det 9 dagar kvar tills jag tar studenten och 9 dagar kvar tills jag flyttar! Det känns såklart helt underbart att få ledigt från skolan i nästan tre månader (börjar ju förhoppningsvis plugga till hösten igen) men det kommer även vara med stort vemod och sorg som jag lämnar småland bakom mig. Paniken stiger dock inom mig, på fredag sätts betygen i samtliga kurser och jag har såå mycket kvar att göra. Men som vanligt när jag grips av panik så slutar det med att jag inte gör ett skit istället men jag måste verkligen bryta mitt förargliga mönster. Några IGn vill jag då inte ha på mitt slutbetyg! Imorgon har jag avslutning på min lydnadskurs också, tänkte komma på lite roligare saker vi kan göra men sen ska jag såklart försöka ge dem några kloka ord på vägen.

Mitt valpsug just nu är oliiidligt! Jag är så sugen på en liten valp och har haft kontakt med några uppfödare som har kombinationer jag känner intresse för. Vad det blir för ras är ganska spikat men jag kan inte riktigt bestämma mig för kombination och uppfödare så än så länge håller jag det för mig själv. Men jag hoppas innerligt att jag får något extrajobb i karlstad vid sidan om skolan i höst, annars kan det nog bli en aning tight att försörja mig själv och tre hundar. :)

På måndag åker hela skolan till Liseberg precis som vi gör varje år på avslutningsveckan. Det kommer bli sjukt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0