Tankar som kastar kniv

Sådärja, nu har jag antligen internet här i lägenheten. För er som inte vet, jag och Camilla hyr Malins lägenhet i Alvik under sommaren när hon och sambon är på gotland. Hundarna och jag har bott här i 9 dagar nu och jag tror vi alla tre trivs riktigt bra! Stort altan, en egen liten gräsplätt och härliga promenadstråk längs med vattnet. Efter en veckas ledighet ska jag till jobbet imorgon, då står prudoktutbildning på schemat och jag tror inte allvaret börjar förrän på tisdag.

Allt som har med hundträning att göra är nästintill obefintligt, motivationen vill inte riktigt infinna sig. Men snart hoppas jag på att få tillbaka mitt träningssug.

Dagen idag har varit rätt så jobbig, många tankar som far i huvudet och många beslut som ska tas. Hur vet man vad som är rätt och vad som kommer göra mig lycklig i det långa loppet? Och framförallt, hur långa ska man kämpa för någonting innan man ger upp?.. Dagar som denna älskar jag mina hundar mer än någonsin, att få ta en promenad och bara få se hur mina små monster sprudlar av energi och glädje - det är grejer det!

Nu ska jag plocka lite här hemma och slänga i mig lite mat, sedan bär det av hem till Tova.
Slänger upp lite bilder från dagens promenad. (Bilderna är tagna med min kompaktkamera, inte D70n)




Älskade knasiga makaronen <3




Nu ser det ut så här hemma hos mig i soffan:

i ena hörnet...


..och i andra :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

halloj där :)

Hoppas allt är bra med dig och vosen! Roligt jobb du verkar ha



Känner att jag kört fast lite i träningen, Tipsa har tappat motivationen till fotgåendet lite grann har jag märkt. Hon är inte alls så taggad som hon brukar vara , även att jag har klickern. hm...



Sen är det jätteroligt, för jag tränar pappas hund under sommarn. Hade tänkt att få han startklar i lk1 till hösten, men vi får väll se hur långt vi kommer :) Men han suger åt sej som en svamp så förhoppningsvis. Man ska ju ha ett mål iaf :)



Det är så roligt för jag får pröva allt vi lärt oss av dej på en ny vovve, och alla tips vi fått funkar såå bra! :D Hade aldrig gått om det inte vore för att jag lärt mej så mycket av dej Emma! :) Helt sant !



Ha de fint hörredu :)

kram

matilda & T

2010-06-23 @ 22:55:51
URL: http://matildaochtipsa.blogg.se/
Postat av: Jossan & Kayleigh

Vad fina dom är(: Vi saknar dig och Eddan!

2010-06-23 @ 22:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0