Träningspepp som aldrig förr

Idag efter jobbet stack jag och Camilla till Mälarö BK för att träna hundarna lite. Inledde med lite fritt följträning med externbelöning. Det gick kanon! Sket i att han pep och var helt jäkla överladdat och gasad, det enda jag ville träna på egentligen var att kunna hålla bra fokus i "nya" (det var typ ett år sen Ed var på MBK) miljöer och det klarade han verkligen med bravur. La även två platsliggningar där jag va dold och för första gången i Eds liv pep han inte en enda gång under platsliggning, heeeelt sjukt underbart!! Jag lade externbelöning framför honom som han sedan fick springa till när jag kom tillbaka. Uppsättandet sket jag i, det får vi träna på vid sidan av än så länge. Nu vill jag bara fokusera på den härliga sinnesstämningen som han hade idag! :)

Blev lite agilityträning också såklart, tränade bakombyten och slalomingångar. Båda gick strålande. Bakombyten måste vi verkligen träna oftare, det är lätt, roligt och Ed snappar upp nya grejjer fort så jag förstår inte varför jag har skjutit på det så länge. Slalomträningen gick även den bra, blev endel fel från svåra vinklar, men han löste problemen helt själv utan hjälp från min sida och jag förenklade inte övningen bara för att han gjorde fel, så jag är mer än nöjd. Ibland tycker jag väldigt mycket om min lilla skräphund :)


Vi häromdagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0