Danskungen

Då och då kommer jag in i en freestyleperiod, en sån har jag just nu. Perioderna brukar bara pågå under någon eller några veckor men den här gången tänkte jag faktiskt försöka mig på att sätta ihop ett helt program. Det är något som jag aldrig gjort förut så det ska bli spännande! Idag blev det ett rejält pass, vi tränade på lite olika kombinationer av rörelser och att få flyt på dem. Det går bra så länge han använder sin lilla hjärna och inte börjar råskälla. Ibland känns det verkligen som om han inte tänker utan chansar hej vilt. När han går in i det moduset så finns det inget som kan stoppa honom eller få honom att förstå att det är fel. Jag blev så jäkla irriterad på honom idag så bara därför tränade jag på de två konster han tycker är allra svårast. Att springa runt mig en bit ut medan jag går på innercirkeln åt det andra hållet. Vi tränade båda hållen och tillslut lyckades vi! Överlag så har han jättesvårt att göra saker när han måste vara bakom mig eller när han ska korsa min rygg på något sätt. Där har vi verkligen någonting att bita i.

Jag tror att det kommer vara väldigt nyttigt för Ed nu när jag tar studenten och Hugo flyttar med oss. Han har varit ensam hund i drygt två år nu och jag tror det håller på att stiga honom lite över huvudet. Han måste inse att han inte äger världen och att om han inte presterar sitt absolut bästa blir han "utbytt". Det är nämligen det värsta han vet, att se när jag tränar med en annan hund så det tänket jag utnyttja flitigt nu när Hugo kommer in i bilden igen. Ed behöver verkligen tas ner på jorden en aning! Men sen kommer det såklart ha trevliga konsekvenser för Ed att behöva dela sin matte också. Han och Hugo älskar varandra över allt annat och jag är helt övertygad om att han kommer tycka att det är roligare att få dela sitt liv med hundbrorsan också, inte bara tjatiga matte. :)

I onsdags hade vi bal, den var otroligt lyckad och det blev dans hela natten lång efter middagen på hotellet. Tur att jag har så snälla kursare också, Josephine passade Ed under onsdagkvällen och natten så att jag kunde roa mig med gott samvete. Tack Jossan!


Halva vår klass med kavaljerer. (Jag sitter på raden längst ner med ljusrosa klänning och långt svart hår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0